Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur f*n får man tag i supporten?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-24 01:22

Jag blir galen på apples site. Leta och letar efter ett kontaktformulär/mailadress till någon support av något slag, men hittar sjutton ingenting. Måste man ringa till dem för att man ska få svar på en enkel fråga?

Eller det kanske är någon av er som vet förresten; En av mina "tassar" under ibooken har försvunnit, vart vänder man sig om man vill beställa en ny?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-24 01:31

Ring Apple Support på 0771-19 95 19.

  • Medlem
  • 2004-10-24 12:15
Ursprungligen av Peeer:

Måste man ringa till dem för att man ska få svar på en enkel fråga?

Ursprungligen av Mondo:

Ring Apple Support på 0771-19 95 19.

Tar det som ett ja Får väl ta och lyfta på luren trots allt då.

Tack!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 13:25

Kanske denna tråd kan ge dig några idéer: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=24572

  • Medlem
  • 2004-10-25 21:36
Ursprungligen av Mikael S:

Kanske denna tråd kan ge dig några idéer: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=24572

Tackar, men

Ursprungligen av Nurell:

Limmet tycks lösas upp av värmen från apparaten och fastnar då ofta på underlaget, eller trillar bort när man lyfter på den.
Jag har haft samma problem med min förra TiBook.
Finns att köpa som reservdel, en karta med 4 st kostar runt 400 kr.
Som hittat!

Galet säger jag! Blir till att åka till ica maxi och köpa möbeltassar

  • Medlem
  • 2004-10-25 22:40

Har en adress

Ringde idag och fick tag i en email-adress.

se.consumer@euro.apple.com

Hoppas det hjälper.

  • Medlem
  • 2004-10-27 12:37
Ursprungligen av zeyni:

Ringde idag och fick tag i en email-adress.

se.consumer@euro.apple.com

Hoppas det hjälper.

Citat:

Hej Pär,

Tack för ditt e-brev till Apple Store.

Tekniska frågor kan besvaras mer ingående av en representant för Apples tekniska assistans. Vår supportavdelning kan nås på 0771-19 95 19.

De kan hjälpa dig med detta ärende.

Med vänlig hälsning,

REQUEST ------------------------------------------------------------------------

Hej!
Köpte för någon månad sedan en ibook g4 som jag är rätt nöjd med. Nu har dock en av de fyra "tassarna" som sitter undertill lossnat, vilket gör att hela datorn vinglar. Vart vänder man sig för att skaffa fram en ny tass?

Mvh Per Andersson

De hade inte ens tid att stava rätt till mitt förnamn

Blir väl till att ringa då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-25 22:44
Ursprungligen av Peeer:

Tackar, men
Galet säger jag! Blir till att åka till ica maxi och köpa möbeltassar

Gå till en apple-återförsäljare och fråga. MacForum i Göteborg gav mig en, dock inte i den nya lilla affären. ("De är gratis, men om du vill ha fler än hundra så får du betala").

Har du ingen återförsäljare nära, så kanske du kan ringa till en och be dem lägga en i ett kuvert och skicka.

  • Medlem
  • 2004-10-26 21:59
Ursprungligen av zeyni:

Ringde idag och fick tag i en email-adress.

se.consumer@euro.apple.com

Hoppas det hjälper.

Tackar, ska skicka ett mail och höra vad de säger

Ursprungligen av hgus:

Gå till en apple-återförsäljare och fråga. MacForum i Göteborg gav mig en, dock inte i den nya lilla affären. ("De är gratis, men om du vill ha fler än hundra så får du betala").

Har du ingen återförsäljare nära, så kanske du kan ringa till en och be dem lägga en i ett kuvert och skicka.

Mig veterligen finns ingen återförsäljare alls i jönköping, så det blir väl isf till att ringa. Ska prova att maila först, får se vad nästa steg blir.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-24 16:36

Jo, det är känt att Apples Supportsidor är fruktansvärt röriga.

Jag har dock för mig att jag har hört för ett halvår sen eller nåt att de skulle anställa två stjärnwebbdesigners för att göra om hela webbplatsen.

Ursprungligen av Rajje:

Jag har dock för mig att jag har hört för ett halvår sen eller nåt att de skulle anställa två stjärnwebbdesigners för att göra om hela webbplatsen.

Douglas Bowman (Stopdesign) och Jeffrey Zeldman (Happy Cog Studios), de jobbar inte med såna saker, de ser till att html-sidorna är ordentligt kodade. Vad sidorna innehåller lägger de sig inte i.

Ring Lan-Master och hör

08-702 90 30

  • Medlem
  • 2004-10-27 15:21

Nu är jag jävligt lack. Ringde apple och fick prata med någon snubbe som knappt visste någonting. "Jag tror inte", "jag vet inte riktigt", "ska kolla upp det.. häng kvar lite". Efter ~15 minuter kom han fram till att det inte var någon garanti så det inte var så mycket han kunde göra. Sen ändrade han sig plötsligt och sa glatt att han kunde sälja ett par till mig, 4st 160spänn. För ett par jävla tassar??? Dessutom krävde de betalning mot kreditkort, och det äger jag inget.

Ringde sen Lan-master och fick prata med en trevlig tjej (allt är relativt), de hade inga tassar till G4an med däremot till G3an (vita istället för gråa tassar). 3-pack för 106 + moms + frakt. Lite bättre, men svindyrt enligt mig. Fan vad lack jag blir.

Hur snyggt är det att trycka dit vanliga möbeltassar från Clas Ohlson under den hyperdesignade burken då? :X

  • Medlem
  • 2004-10-27 15:24

Ring, skrik och svär. Var så jobbig du bara kan. De kommer ge med sig förr eller senare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-27 15:59

Ring och hör med MacForum i Göteborg, de var åtminstone schyssta mot mig.

Skiter det sig kan jag gå dit och höra om de har lust att ge mig en tass till, så skickar jag den till dig.

  • Medlem
  • 2004-10-28 18:35
Ursprungligen av hgus:

Ring och hör med MacForum i Göteborg, de var åtminstone schyssta mot mig.

Skiter det sig kan jag gå dit och höra om de har lust att ge mig en tass till, så skickar jag den till dig.

Ringde precis men det var ingen som svarade, får försöka igen under morgondagen

/r Bah, var tvungen att jobba över så jag hann inte att ringa idag. Får försöka imon/måndag

Senast redigerat 2004-10-29 20:37
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-27 23:07

Kostar det att ringa supportnummret 0771-19 95 19 (köpte iBooken i februari)?

Är det de som har hand om garantiärenden? Om inte vilket nummer ska man ringa då?

  • Medlem
  • 2004-11-11 22:27

Uppdatering: Fick äntligen tag i macforum, det kostar tydligen 20:- /st för några tassar, det kan det väl vara värt. Nästa fråga är då bara hur sjutton man beställer dem, de finns ju inte med på hemsidan direkt

  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 23:17

Varför inte fråga macforum och beställa via dom?

  • Medlem
  • 2004-11-12 23:35
Ursprungligen av Agazzie:

Varför inte fråga macforum och beställa via dom?

Det är ju det jag håller på med, de kunde dock inte ta en beställning via telefon och man kan inte beställa tassarna via deras hemsida (vad jag kan hitta i alla fall), så det blir till att maila in min beställning. Omständigt värre.

  • Medlem
  • 2004-11-19 18:22

Ok, nu blir jag lack.. Se följande mailkonversation (börja läsa nerifrån):

Citat:

Hej!
Ja då gör jag väl det då;

Beställer härmed 4 st "tassar" (á 20:-) till en ibook G4 (dvs. vita tassar) + porto + postförskott (~50:-). Varorna skickas med fördel till adressen nedan.

Mvh Per Andersson,
<Adress>

-----Original Message-----
From: MacForum Info <[email protected]>
Sent: Fri, 12 November 2004 14:49:59
To: per@domän.se
Subject: Re: "Skyddstassar" till ibook?

Hej Per

Du kan beställa via mail till info@macforum.se
Vi skickar varorna via postförskott

hälsningar
Tony
MacForum
2004-11-11 kl. 21.42 skrev Per Andersson:

> Hej!
> Hittar det ingenstans på er hemsida, hur gör jag för att beställa 2st?
> Hur sker betalningen? Frakt?
>
> Mvh Per Andersson
>
> -----Original Message-----
> From: MacForum Info
> Sent: Thu, 11 November 2004 11:11:50
> To: per@domän.se
> Subject: Re: "Skyddstassar" till ibook?
>
> Hej Per
>
> Du kan beställa det från oss
>
> Pris 20:- st
>
> Hälsningar
>
> Tony Skoglund
> MacForum AB

> 2004-11-11 kl. 10.48 skrev Per Andersson:
>
>> Har mailet försvunnit på vägen, eller är det helt enkelt så att ni har
>> som policy att inte svara på alla mail?
>>
>> Mvh Per
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Per Andersson
>> Sent: Thu, 28 October 2004 18:37:28
>> To: info@macforum.se
>> Subject: "Skyddstassar" till ibook?
>>
>> Hej!
>> Har ett jobbigt problem som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Det
>> är så att en av de fyra gummipluttarna som sitter under min ibook (g4)
>> har trillat bort. Finns det någon möjlighet att man skulle kunna få
>> tag i en sådan genom er?
>>
>> Mvh Per Andersson, Jönköping

Fick idag en avi från posten och på den står det "belopp: 313.00", vilket jag verkligen inte har någon lust att betala (för 4 st gummipluttar!!!). Frågan är därför om jag på något sätt kan häva det här köpet (har inte hämtat ut paketet än), mha ex. distansavtalslagen. Och hur gör jag då? Vad händer om jag helt enkelt struntar i att hämta ut paketet? Summan jag räknade fram (i mitt sista mail) är ju inte ens i närheten av den summan de vill att jag ska betala...

All konversation jag haft med företaget är det som är inklistrat ovan, fick alltså inte ens någon form av orderbekräftelse!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 21:39

Alltid trist när det strular.
Har du kontaktat Macforum och vad säger dom i sånna fall om den plötsliga prishöjningen ?

Och distansavtalslagen ger dig ångerrätt i 14 dagar mot att du står för returportot. Mer finns att läsa på www.kov.se

  • Medlem
  • 2004-11-19 21:46
Ursprungligen av Mikael S:

Alltid trist när det strular.
Har du kontaktat Macforum och vad säger dom i sånna fall om den plötsliga prishöjningen ?

Och distansavtalslagen ger dig ångerrätt i 14 dagar mot att du står för returportot. Mer finns att läsa på www.kov.se

Måste jag hämta ut paketet först, eller kan jag gå ner till mitt utlämningsställe och betala en viss summa för att de ska skicka tillbaka paketet direkt? Vill inte lösa ut det och riskera att jag blir sittandes med ett par tassar för 80 spänn styck.

Skickade ett mail till macforum nyss:

Citat:

Hej!
Nu är jag rätt sur måste jag erkänna. Då jag inte fick någon som helst bekräftelse på att min beställning kommit fram eller att min uträkning (på vad jag skulle betala) tydligen var helt felaktig vill jag häva köpet med hänvisning till distansavtalslagen. Med min uträkning nedan så utgick jag ifrån att jag skulle betala för varorna (4 x 20:-) + ett 1:a klassbrev med postförskott (56:- enligt posten.se), dvs totalt 136:-

Idag fick jag en postavi med er som avsändare, summan som jag skulle betala var 313:- (!!!), hur sjutton förklarar ni den mellanskillnaden? Och varför påpekade ni inte att min uträkning var helt felaktig innan ni skickade iväg varorna? Nu vill jag att ni antingen sänker priset rätt rejält, eller så vill jag häva köpet (och då undrar jag hur jag går tillväga, ska jag lösa ut brevet?).

Jag tänker inte under några som helst omständigheter betala det pris ni nu satt.

//Per Andersson

Har även skickat ett mail till konsumentvägledaren i min kommun för att höra vad de anser om saken. Har jag inte fått något svar från macforum på måndag/tisdag så ringer jag.. och då kommer jag inte vara glad!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-19 22:34

Jadu... Så det kan gå. Det är trist när sådant här ska hända.

Kan bara säga att jag har goda erfarenheter från MacForum i övrigt...

  • Medlem
  • 2004-11-23 11:48

Pratade just med säljaren på macforum. Tydligen så fick de inte skicka ett brev mot postförskott (vilket man ska kunna enligt postens hemsida ), så de var tvungna att skicka det som ett paket (därav fraktkostnaden på 230:-). Enligt honom så skulle jag bara strunta i att lösa ut paketet så skulle saken vara löst sen. Det kan jag godta, men frågan är om posten gör det?

Så nu blir det till att köpa tassar på ikea.

1
Bevaka tråden